Ćwiczenia ABS – jak je stosować, by przynosiły wymierne efekty?

cwiczenia abs

Regularna aktywność fizyczna jest niezwykle ważna, jeśli chcemy uniknąć chorób cywilizacyjnych, do których zaliczają się m.in. otyłość, związana z nią cukrzyca typu II oraz schorzenia układu sercowo – naczyniowego. Jednakże jeżeli trenujemy w celu zbudowania masy mięśniowej warto zastanowić się nad profesjonalnym treningiem. Jedną z polecanych przez specjalistów metod pozostają ćwiczenia ABS. Jak je stosować, by przynosiły wymierne efekty? Odpowiedzi poniżej.

Trening ABS stanowi złożoną formę ćwiczeń umożliwiających oddziaływanie na muskulaturę w sposób wielowymiarowy. Co istotne, tego typu ćwiczenia łatwo dopasować do indywidualnych potrzeb, stopnia zaawansowania, wieku czy innych czynników. Rezultaty regularnego wykonywania ćwiczeń ABS mogą być widoczne już po upływie kilkunastu dni. Dlaczego tak szybko? Sekretem ABS, zdaniem jego zwolenników, pozostaje kolejność oddziaływania na konkretne grupy mięśniowe. Istotna jest nie tyle ilość czy częstotliwość powtórzeń, ale fakt, iż ćwiczenia angażują organizm do wysiłku w sposób proporcjonalny dla każdej partii ciała. Dodatkową zaletą pozostaje to, iż kilkupoziomowy trening nie zajmuje wiele czasu. Dla optymalnych efektów wystarczy kilkanaście minut wysiłku – jednak podejmowanego co najmniej 4 – 5 razy w skali tygodnia.

Oto, jakie ćwiczenia warto uwzględnić w planie treningowym:

  • skłony tułowia różnego typu – głównie w leżeniu (z ugiętymi kolanami bądź z uniesionymi kolanami) – czyli popularne „brzuszki”. Istotna jest odpowiednia pozycja oraz dokładność wykonania. Liczba powtórzeń może wahać się od 10 – 30, a ilość serii to na ogół 4 – 5;
  • „odwrócone” brzuszki – a więc wznosy zgiętych kolan w pozycji leżącej;
  • podciąganie na metalowym drążku – czyli wznosy nóg (ugiętych oraz wyprostowanych) w zwisie – tutaj warto zadbać o prawidłowy uchwyt (ręce powinny być rozmieszczone na drążku dość szeroko).

cwiczenia abs

Trening ABS kształtuje głównie mięśnie brzucha. Ich wzmocnienie ma nie tylko znaczenie dla zgrabnej sylwetki, ale też dla zdrowia całego organizmu. Otyłość brzuszna może prowadzić do wielu groźnych chorób, toteż, nawet jeżeli nie marzymy o pięknie ukształtowanej talii i wyraźnie zarysowanej muskulaturze, warto pomyśleć o stosowaniu metod powyższych oraz wielu innych, by jak najdłużej cieszyć się dobrą kondycją, a także unikać problemów natury trawiennej, wzdęć czy zaparć.

1 KOMENTARZ

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Wpisz swoje imię