Jak efektywnie ćwiczyć 6 Weidera

6 weidera

Podejmując regularną aktywność fizyczną na ogół robimy to w konkretnym celu. W większości zależy nam na redukcji tkanki tłuszczowej, wzmocnieniu muskulatury, utracie zbędnych kilogramów czy poprawie ogólnego stanu zdrowia. Jeśli natomiast mamy w planie kształtowanie konkretnej partii mięśni, decydujemy się na bardziej ukierunkowane ćwiczenia. Do jednego z najpopularniejszych sposobów na wzmocnienie mięśni brzucha oraz wysmuklenie należy popularna aerobiczna 6 Weidera. Jak się do niej zabrać, by rezultaty były wymierne? Wbrew pozorom, nie jest to wcale skomplikowane.

Zestaw ćwiczeń zwany 6 Weidera obejmuje, jak sama nazwa wskazuje, 6 ćwiczeń wykonywanych podczas jednej serii. Kluczowe jest to, by mięśnie przez cały czas wykonywania poszczególnych elementów były napięte. Trening zakłada tzw. „zatrzymanie” – wtedy mięśnie brzucha należy maksymalnie napiąć.

Pierwsze ćwiczenie w ramach cyklu wygląda następująco – w pozycji leżącej, z wyprostowanymi rękami ułożonymi wzdłuż tułowia unosimy klatkę piersiową jednocześnie podnosząc zgiętą nogę (aż do osiągnięcia kąta 90 stopni). Następnie przytrzymujemy kolano, napinamy mięśnie i powtarzamy całość z pozycji wyjściowej z drugą nogą (kolejność nie ma znaczenia).

W drugim ćwiczeniu w taki sam sposób podciągamy obie nogi jednocześnie. Trzeci etap 6 Weidera jest bardzo podobny do pierwszego, jednak ręce splatamy za karkiem a do przytrzymania nóg wykorzystujemy łokcie. Czwarte ćwiczenie ponownie jest bardziej zaawansowane – obie nogi utrzymujemy w napięciu pod kątem prostym przy pomocy łokci. Piąte ćwiczenie dołącza do całości skrętoskłony bądź tzw. rowerek, natomiast ostatnie, wieńczący serię rodzaj aktywności zakłada unoszenie do góry nóg wyprostowanych. Nie wygląda to na rekreację? Cóż, zdecydowaną zaletą jest fakt, iż wystarczy jedna seria dziennie, aczkolwiek ilość powtórzeń należy systematycznie zwiększać (od 6 w pierwszym tygodniu do aż 24), toteż – w ostatecznym rozrachunku wykonujemy aż 8 serii poszczególnych ćwiczeń.

6 weidera

6 Weidera zdobyła zwolenników na całym świecie dzięki temu, że poszczególne ćwiczenia nie są skomplikowane, a efekty można zauważyć już po 6 tygodniach, o ile ćwiczymy codziennie, przez chociażby kilkanaście minut. Dodatkowym atutem pozostaje to, że nie trzeba kupować żadnych dodatkowych sprzętów, suplementów czy rezerwować długich godzin na trening. 6 Weidera łatwo zatem wpleść w codzienny harmonogram zajęć, nawet jeżeli ten jest bardzo napięty.

Poprzedni artykułSprawdzone prezenty na I komunię
Następny artykułNa czym polega trening plyometryczny?
Martyna M.
Uwielbiam koty, portugalskie wino i płyty winylowe :) Poza hobby, zawodowo zajmuję się projektowaniem wnętrz i, dodatkowo, prowadzeniem niniejszego portalu. Mam nadzieję, że znajdziesz tu coś ciekawego dla siebie :)
PODZIEL SIĘ

1 KOMENTARZ

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Wpisz swoje imię