Jak poprawić metabolizm?

Jak poprawic metabolizm

O kondycję można dbać na wiele sposobów. Jednym z najważniejszych elementów pozostaje sposób odżywiania, który dostarczy nam wszystkich niezbędnych składników odżywczych, ale jednocześnie pozwoli cieszyć się szczupłą sylwetką. Ma ona znaczenie nie tylko ze względów estetycznych, ale również zdrowotnych. Niestety, często wraz z wiekiem pojawiają się problemy z przemianą materii, które mogą prowadzić nawet do nadwagi czy otyłości stanowiącej jedną z najgroźniejszych chorób cywilizacyjnych. Jak poprawić metabolizm? Poniżej kilka prostych do wdrożenia zasad.

Podstawowym działaniem mającym na celu poprawę tempa przemiany materii pozostaje oczywiście zmiana diety. Warto nie tylko dbać o prawidłowy bilans kaloryczny, ale też zwracać uwagę na zawartość błonnika w diecie. Ilość spożywanych kalorii należy dopasować do tego, jak bardzo jesteśmy aktywni. Dodatkowo dobrze jest włączyć do jadłospisu więcej warzyw, a wszelkie przetworzone pieczywo zastąpić pełnoziarnistym. Spożywając produkty bogate w błonnik nie tylko pobudzimy perystaltykę jelit, ale też szybciej osiągniemy uczucie sytości. Przyprawy także mogą wspomagać metabolizm. Warto ograniczyć sól, która zatrzymuję wodę w organizmie i hamuje usuwanie toksyn z organizmu. Można ją jednak zastąpić aromatycznymi ziołami, takimi jak bazylia, majeranek czy oregano. Posiadają one właściwości zwiększające wydzielanie soków żołądkowych. Podobne działanie posiadają imbir (dodatkowo rozgrzewający organizm) czy czosnek (najbardziej skuteczny z naturalnych antybiotyków). Ważne jest nie tylko co, ale i jak jemy. Regularność posiłków oraz ich zróżnicowanie to klucz do sukcesu.

Odpowiedzią na pytanie, jak przyspieszyć metabolizm jest również regularna aktywność fizyczna. Ćwiczenia powinny być wykonywane regularnie – najlepiej 3 – 4 razy w tygodniu, co najmniej przez 40 minut (wraz z poprawianiem się kondycji czas treningów można oczywiście wydłużać). Istotne, by aktywność była umiarkowanie intensywna. Ćwiczenia typu kardio poprawiają metabolizm – jednakże jeśli zależy nam na rezultatach jeszcze bardziej widocznych w perspektywie czasu warto zainteresować się treningiem typu HIIT. Wykonując interwałowe ćwiczenia nie tylko spalimy kalorie, ale też unormujemy poziom cukru we krwi (zapobiegając tym samym napadom głodu, które mogą się przydarzać, jeśli w organizmie nie panuje równowaga). Dodatkowo efekty będą odczuwalne już po zakończeniu treningu.

Hartowanie organizmu korzystnie oddziałuje nie tylko na nasz układ odpornościowy. Poprzez systematyczne ochładzanie możemy również przyspieszyć spalanie kalorii zgromadzonych w organizmie. W jaki sposób praktykować takie „ochładzanie”? Na przykład poprzez naprzemienny prysznic (dodatkowy masaż w jego trakcie może wspomóc także walkę z cellulitem – wbrew pozorom to problem powszechny również u szczupłych osób). Dodatkowym sposobem może być spożywanie zimnych posiłków – w takiej sytuacji organizm będzie musiał wytworzyć energię już w początkowym procesie trawienia pokarmu.

Jak poprawic metabolizm

Nie warto korzystać z „cudownych” wspomagaczy szeroko reklamowanych w mediach. Jeżeli już musimy uzupełnić dietę o suplementy, lepiej sięgać po te naturalne, bazujące na składnikach ziołowych, bądź minerałach. Udowodniono, iż zwykły chrom (dostępny w aptekach bez recepty) korzystnie oddziałuje na poziom cukru we krwi, dzięki czemu mamy mniejszą ochotę na konsumpcję słodyczy, z kolei magnez wspiera proces spalania tłuszczów i węglowodanów, a przy tym usprawnia pracę układu nerwowego.

Picie wody oraz herbaty zielonej lub ziołowych naparów to kolejna istotna rzecz, którą dobrze jest zrobić dla swojego organizmu. Dzięki temu toksyny będą skuteczniej wydalane, a metabolizm unormuje się.

1 KOMENTARZ

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Wpisz swoje imię