Najlepsze ćwiczenia na masę mięśniową

Najlepsze cwiczenia na mase miesniowa

Wypracowanie rozbudowanej muskulatury często wymaga nie tylko czasu, intensywnych ćwiczeń, ale także profesjonalnych porad oraz zakupienia niezbędnych suplementów. Wiele zależy od tego, jakie efekty pragniemy osiągnąć. Najlepsze ćwiczenia na masę mięśniową często wcale nie są tak skomplikowane, jak mogłoby się wydawać. Jednakże jak zwykle przy kształtowaniu sylwetki kwestią kluczową pozostaje systematyczność ćwiczeń oraz stopniowe zwiększanie ich intensywności.

Najlepsze ćwiczenia na masę mięśniową mogą się odbywać zarówno w klubach fitness, na siłowni czy w domowym zaciszu. Najważniejsze, to dobrać taki plan treningowy, który będzie się skupiał na konkretnych partiach mięśniowych, ale też uzupełnić go optymalną dietą. Jest powszechnie znanym faktem, iż chcąc wyrzeźbić muskularną sylwetkę należy spożywać posiłki obfitujące w wartościowe produkty (m.in. zawierające dobrej jakości białko, złożone węglowodany, ale niewiele gram tłuszczu. Wartość kaloryczna posiłków musi uwzględniać przy tym nadwyżkę. Dzięki temu masę mięśniową będzie łatwiej zbudować (a na pewno zdecydowanie szybciej).

Do przykładowych ćwiczeń można zaliczyć m.in.:

  • przysiady ze sztangą za głową bądź na barkach;
  • wykroki z hantlami;
  • martwy ciąg ze sztangą;
  • wiosłowanie;
  • prostowanie ramion – z hantlą za głową lub z linkami z górnego wyciągu;
  • ćwiczenia na atlasie angażujące mięśnie dwu- i czworogłowe ud;
  • wyciskanie sztangi – na skos, na płasko bądź też rozpiętki z mniejszymi sztangielkami;
  • wzniosy hantli bądź gryfu w pozycji stojącej;
  • popularne brzuszki – z obciążeniem lub bez;
  • wzniosy kolan podczas podciągania na drążku.

Budowanie masy mięśniowej nie odbywa się z tygodnia na tydzień. Wymaga to zdecydowanie dłuższej pracy oraz regularności w odbywaniu treningów. Nawet najlepsze ćwiczenia nie zapewnią optymalnych rezultatów, jeśli nie będą wykonywane dokładnie i z poświęceniem. W każdą serię warto angażować wszystkie grupy mięśniowe pamiętając jednocześnie o prawidłowym oddechu. Naturalnie największym hitem pozostają ćwiczenia siłowe – warto stopniowo zwiększać obciążenie oraz liczbę powtórzeń. Ale uwaga – w przypadku pracy z największymi ciężarami warto poświęcić czas także na odpoczynek, by mięśnie mogły się zregenerować. Najbardziej angażującymi ćwiczeniami pozostają te, które mają za zadanie kształtować mięśnie nóg.

Nie oznacza to jednak, że inne aktywności w ramach np. treningu 4- dniowego SPLIT nie wymagają zaangażowania. Z tego względu polecane są one osobom, które wypracowały już pewien poziom kondycyjny. Warto wraz z biegiem czasu modyfikować rodzaj i intensywność ćwiczeń – zarówno w przypadku uczęszczania na siłownie, jak i ćwiczeń w warunkach domowych.

Najlepsze cwiczenia na mase miesniowa

Jeżeli nasz czas jest ograniczony warto rozważyć, nad którymi partiami mięśni chcemy pracować. Nogi, plecy oraz bicepsy to te grupy, które powinny być traktowane jako priorytet. Dlaczego? Ponieważ muskulatura nóg wymaga wzmożonego wysiłku – to największa grupa mięśniowa, jaką kształtować należy zróżnicowanymi typami aktywności siłowej, jak i aerobowej. Nogi warto trenować podczas dedykowanej im sesji treningowej. Jeżeli zaś chodzi o mięśnie rąk (bicepsy i tricepsy) oraz pleców – można zastosować trening łączony. Warto zarezerwować jednak sporo czasu, ponieważ plecy wymagają dużej ilości różnorodnych ćwiczeń ze znaczną ilością powtórzeń. Rzeźbienie muskulatury zawsze wymaga poświęcenia – pamiętajmy jednak, że im więcej partii mięśniowych wykształcimy i wzmocnimy, tym efektywniej będziemy spalać kalorie w późniejszym czasie.

Poprzedni artykułModa męska – trendy w 2017 roku
Następny artykułModa damska – trendy w 2017 roku
Martyna M.
Uwielbiam koty, portugalskie wino i płyty winylowe :) Poza hobby, zawodowo zajmuję się projektowaniem wnętrz i, dodatkowo, prowadzeniem niniejszego portalu. Mam nadzieję, że znajdziesz tu coś ciekawego dla siebie :)
PODZIEL SIĘ

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Wpisz swoje imię