Szybkie efekty treningowe? Trening obwodowy!

trening obwodowy

Na ogół gdy zaczynamy trenować oczekujemy widocznych efektów i to w niedługim czasie. Niestety, często konieczne są wielomiesięczne, systematyczne ćwiczenia, aby rezultaty były zadowalające. Dodatkowo konieczne jest stosowanie specjalnej diety, a nierzadko również suplementacja. Czy można znaleźć drogę bardziej „na skróty”? Trening obwodowy udowadnia, że tak. Poniżej prezentujemy jego specyfikę.

Trening obwodowy zapewnia różnorakie ćwiczenia, dzięki czemu umożliwia dopasowanie do potrzeb poszczególnych użytkowników oraz ich sprawności fizycznej. Najczęściej stosuje się ten trening w celu zgubienia zbędnych kilogramów oraz ukształtowania stonowanej muskulatury. Sekret skuteczności obwodowego tkwi w tym, że pozwala szybko spalać kalorie przy jednoczesnym zwiększaniu wytrzymałości organizmu.

Oczywiście trening obwodowy także wiąże się z koniecznością regularnego podejmowania wysiłku, co najmniej 3 razy w tygodniu po około 20 – 30 minut. Warto między kolejnymi sesjami robić sobie dzień przerwy. Każde z kilkunastu ćwiczeń należy wykonywać naprzemiennie, natomiast optymalna liczba powtórzeń zamyka się w 10 – 20 razach. Pomiędzy poszczególnymi ćwiczeniami nie jest natomiast zalecany odpoczynek – wtedy ich efektywność jest większa.

Kolejność wykonywanych elementów treningu warto ustalić na początku – dzięki temu można płynnie przejść od ćwiczeń wzmacniających mięśnie brzucha, poprzez takie aktywizujące mięśnie ramion, przedramion czy klatki piersiowej, a na muskulaturze nóg skończywszy. Pierwsza seria nie powinna nas całkowicie wyczerpać, jednakże wysiłek musi być odczuwalny. Każdy trening to około 10 ćwiczeń, natomiast ilość obwodów na początku może wynosić nawet 2 i systematycznie wzrastać. Dzięki temu, że rodzajów aktywności do wyboru jest naprawdę dużo można z czasem modyfikować swój plan treningowy.

Połączenie aktywności typu cardio z ćwiczeniami siłowymi pozwala na zwiększenie tempa spalanych kalorii jeszcze po zakończeniu treningu. W zależności od tego, które ćwiczenia będą w naszym programie dominowały możemy uzyskać rezultat wysmuklający lub budujący masę mięśniową.

trening obwodowy

Trening obwodowy nie jest niestety dobrym pomysłem dla zaczynających swoją przygodę z ćwiczeniami. Wymaga on określonej wytrzymałości mięśniowej jak i optymalnej wydolności oddechowej. O kontuzję nietrudno, toteż pierwsze kroki w tym zakresie lepiej jest stawiać z pomocą profesjonalnego instruktora.

Poprzedni artykułJak rozpoznać lęk separacyjny i jak sobie z nim radzić
Martyna M.
Uwielbiam koty, portugalskie wino i płyty winylowe :) Poza hobby, zawodowo zajmuję się projektowaniem wnętrz i, dodatkowo, prowadzeniem niniejszego portalu. Mam nadzieję, że znajdziesz tu coś ciekawego dla siebie :)
PODZIEL SIĘ

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Wpisz swoje imię