Trening FBW (Full Body Workout) – zasady

Trening FBW

Metody dbania o sylwetkę są niezwykle zróżnicowane. Warto dopasowywać je zarówno do swoich możliwości, jak i do efektów, które chcemy osiągnąć. Oczywiście istotna jest także kompleksowość działania poszczególnych technik. Jedną z bardziej funkcjonalnych i skutecznych form ćwiczenia pozostaje trening FBW (Full Body Workout). Czym jest? Już wyjaśniamy.

Trening FBW (Full Body Workout) jest metodą dbania o sylwetkę, która pozwala na zaangażowanie wszystkich grup mięśniowych do wysiłku. Korzyści są zatem wieloaspektowe. Prócz rozwijania muskulatury i spalania tkanki tłuszczowej można zaoszczędzić sporo czasu. Szczególnie, że rodzaje ćwiczeń oraz ich intensywność można dopasować do indywidualnych potrzeb oraz możliwości. Trening FBW w dużym uproszczeniu polega na pracy z tzw. wolnymi ciężarami.

Naturalnie kluczem do sukcesu, poza regularnością treningów, pozostaje odpowiednie rozplanowanie ćwiczeń. Każdorazowo podczas sesji ćwiczeń pracujemy z kolejnymi partiami mięśni, rozpoczynając od największych grup, a kończąc na najmniejszych. Ćwiczenia obejmować mogą m.in. przysiady ze sztangą, wiosłowanie ze sztangą, wyciskanie ciężarów na płasko i zza głowy, pompki, uginanie nóg, podciąganie na drążku itp. Z reguły schemat treningu rozpoczyna się od pracy nad mięśniami nóg, pleców, klatki piersiowej, a w kolejnych podejściach ćwiczymy bicepsy, tricepsy czy mięśnie brzucha. Intensywna, krótkotrwała, ale też ukierunkowana na poszczególne grupy mięśniowe praca procentuje. Trening FBW pozwala spalać tkankę tłuszczową i jednocześnie budować masę mięśniową. Wiele zależy przy tym od struktury ćwiczeń, liczby powtórzeń, a także od stosowanej diety.

Trening FBW

Przerwy między poszczególnymi częściami treningu nie mogą być zbyt duże – jednak warto również na nie poświęcać czas (z reguły od 2 do maksymalnie 5 minut). Wysokobiałkowe produkty pomagają w tworzeniu muskulatury. Jeżeli chodzi o regularność warto powtarzać trening 3 – 4 razy w tygodniu, w zależności od jego intensywności. Zestawy treningowe dobrze jest podzielić na dwie części i stosować je naprzemiennie. Istnieje wiele odmian treningu FBW – mitem jest, iż to ćwiczenia przeznaczone jedynie dla mężczyzn. Jednak jak zawsze warto uprzednio sprawdzić swoje kondycyjne możliwości, by uniknąć ewentualnych kontuzji.

Więcej przydatnych informacji znajdziecie na poniższym filmiku!

1 KOMENTARZ

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Wpisz swoje imię