Zasady ćwiczeń według treningu cardio

Trening cardio

Ćwiczenia fizyczne stanowią nie tylko sposób na zachowanie szczupłej sylwetki. Są również jednym z filarów profilaktyki prozdrowotnej. Obecnie mamy dostęp do wielu rodzajów ćwiczeń, stąd też – wybór najlepszego sposobu dbania o ciało może być źródłem prawdziwych dylematów. Poniżej postaramy się przedstawić jedną z metod – technik cardio – a także podać argumentację, dlaczego warto się nią zainteresować.

Trening cardio – czyli trening wytrzymałościowy – pozwala nie tylko wypracować muskulaturę. Tę formę ćwiczeń cechuje przede wszystkim fakt, iż pozwala schudnąć i poprawić wydolność serca oraz całego organizmu. Trening może być dopasowany do indywidualnych potrzeb – w zależności od fizycznych możliwości, wieku etc. Trening cardio ma za zadanie pobudzić pracę serca. Tym samym organ ten jest wzmacniany (naturalnie przy zachowaniu odpowiedniej regularności), dzięki czemu wszystkie komórki organizmu są znacznie lepiej dotlenione. Do „efektów ubocznych” tego stanu można zaliczyć nie tylko mniejsze ryzyko chorób układu sercowo – naczyniowego, lepszy metabolizm, ale także poprawę samopoczucia. Intensywne ćwiczenia prowadzą także do utraty wagi – długotrwały, intensywny wysiłek sprawia bowiem, że organizm sięga po zapasy tłuszczu zgromadzone w tkankach.

Regularne ćwiczenia cardio pozwalają zredukować zachorowalność m.in. na miażdżycę, cukrzycę, nadciśnienie. Aktywność zmniejsza także ryzyko zawału czy udaru. Jak jednak ćwiczyć, by faktycznie doświadczyć tych korzyści? Należy ćwiczyć co najmniej 3 razy w tygodniu, przez około 30 – 40 minut (lepiej wydłużyć ten czas – o ile mamy możliwość) na średnim poziomie intensywności. Można go obliczyć przy pomocy wskaźników tętna maksymalnego. W trakcie ćwiczeń warto monitorować puls.

Trening cardio

Co istotne, trening jest zalecany nawet dla osób, które cierpią na chorobę wieńcową, nadciśnienie czy przebyły w przeszłości zawał. Uprzednio konieczna jest jednak konsultacja ze specjalistą oraz ustalenie optymalnego obciążenia oraz tempa, które powinno być umiarkowane. Niewskazany jest bardzo intensywny wysiłek – lepiej zdecydować się na jednostajne, proste i mniej „siłowe” dyscypliny, jak chociażby jazda na rowerze, pływanie, nordic walking czy jogging.

1 KOMENTARZ

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Wpisz swoje imię