Zielony jęczmień: właściwości i zastosowanie

zielony jeczmien

Codzienne stosowanie suplementów – czy to podczas diety odchudzającej czy też w ramach profilaktyki – staje się znakiem naszych czasów. Warto jednak rozróżniać składniki wartościowe, godne polecenia, od tych, których skuteczność jest znikoma. Z pewnością „na zdrowie” wyjdzie nam zainteresowanie się modną ostatnio rośliną. Zielony jęczmień, bo o nim mowa szturmem podbił rynek zdrowej żywności. Dlaczego? Zapraszamy do lektury.

Zielony jęczmień to nic innego jak młoda postać tego zboża. Imponuje jego skład w zakresie substancji odżywczych. Jęczmień ten zawiera znaczne ilości witamin antyoksydacyjnych A i C, liczne aminokwasy, a także, co szczególnie ważne dla chcących schudnąć, rozpuszczalny błonnik pokarmowy. Prócz tego w roślinie można znaleźć cynk, magnez, wapń, żelazo, witaminy z grupy B, a także fitohormony i chlorofil. Zielony jęczmień może mieć zastosowanie zewnętrzne, jak i zewnętrzne.

Zielony jęczmień – zastosowanie

Oto, na jakie dolegliwości pomaga:

  • problemy natury trawiennej – częste zaparcia, brak możliwości prawidłowego usuwania toksyn z organizmu;
  • stany zapalne, szczególnie w obrębie górnych dróg oddechowych, infekcje wirusowe;
  • zmiany skórne – tak pochodzenia bakteryjnego jak i grzybiczego, owrzodzenia a także trądzik;
  • zbyt wysoki poziom złego cholesterolu LDL we krwi;
  • ryzyko wystąpienia nowotworu jelita grubego – zielony jęczmień jest zalecany w profilaktyce tego schorzenia;
  • nadciśnienie i inne choroby układu sercowo – naczyniowego;
  • cukrzyca;
  • zakwaszenie organizmu – jęczmień wspomaga przywrócenie równowagi kwasowo – zasadowej, która jest niezbędna dla cieszenia się dobrą kondycją;
  • nieświeży oddech.

zielony jeczmien

Silne właściwości antyoksydacyjne wykorzystywać można w bardzo wygodnej formie. Dostępny w aptekach i sklepach zielarskich zielony jęczmień ma postać sproszkowaną – przyrządza się z niego napar. Istotny jest krótki, nieprzekraczający 3 – 4 minut czas parzenia – wtedy herbatka ma najwięcej prozdrowotnych właściwości. Można ją wykorzystywać także zewnętrznie, do kompresów i okładów. Prócz tego zielony jęczmień można kupić w formie rozdrobnionej trawy bądź sproszkowanego soku (tak – sok się suszy poprzez odparowywanie pod ciśnieniem). Najlepiej przyswajany jest właśnie jęczmień w ostatniej postaci. Proszek można dodawać także do potraw – zup, surówek, a nawet jogurtu. Sproszkowany młody jęczmień nie należy przy tym do specyfików wyjątkowo kosztowny. Najdroższy jest oczywiście skoncentrowany specyfik (za opakowanie trzeba zapłacić około 100 złotych w zależności od sklepu), natomiast taniej otrzymamy preparaty na bazie jęczmienia – tabletki, kapsułki czy herbatki ze sproszkowanych liści.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Wpisz swoje imię